Kutatás-fejlesztés és tehetséggondozás
A 2006. évi intézmény-akkreditáció jelentése (2006/8/IX/1. sz. MAB határozat) szerint a Kar alkalmassá vált a társegyetemek közötti integrált oktatási rendszer kiépítésére és a lineáris oktatási rendszerre való áttérésre. Az infrastruktúra a kor követelményeinek maradéktalanul megfelel.
A Karon agrár, műszaki és természettudományi területen a következő kutatás-fejlesztési tevékenységek folynak:
- Környezetbarát megmunkálási technológiák fejlesztése
- Csavar- és menetfelületek kutatása
- Mezőgazdasági és élelmiszeripari anyagok szárítás-technológiáinak fejlesztése
- Járművek és mezőgazdasági erőgépek teljesítmény-átvitelének kutatása
- Konvencionális és megújuló energiák alkalmazási lehetőségeinek feltárása
- PROFINET valósidejű ipari kommunikációs rendszerek fejlesztése
- Soft computing és katasztrófaelméleti módszerek alkalmazása
- A hivatásos repülőgép vezető képzés feltételeinek vizsgálata
- Nem-egyensúlyi fázisátalakulások vizsgálata
- Anyagtudományi kutatások
- Környezetfizikai kutatások
- Nagyenergiájú fizikai vizsgálatok
- Szakmódszertani kutatások
- Az ökológiai gazdálkodás technológiai fejlesztése
- A fitoremediáció kutatása
- Energianövények ásványi táplálkozásának vizsgálata
- Gumiabroncs-talaj kapcsolatának vizsgálata és kutatása
A fenti kutatási-fejlesztési témák művelésére jöttek létre a tanszéki tudományos műhelyek.
Ezek közül hazai és nemzetközi viszonylatban is kiemelkednek az alábbi kutató műhelyek:
- környezetbarát megmunkálási technológiák fejlesztése tudományos műhely,
- mezőgazdasági és élelmiszeripari anyagok szárítás-technológiáinak fejlesztése kutató csoport,
- az ökológiai gazdálkodás technológiai fejlesztése tudományos műhely,
- fitoremediáció kutató csoport,
- a gumiabroncs-talaj kapcsolatát vizsgáló műhely és csoport, valamint
- a „Bioenergia” és a „Robot és CNC berendezés fejlesztő” elnevezésű tehetséggondozó műhely.
1. Tudományos műhely megnevezése: PROFINET valósidejű ipari kommunikációs rendszer
Szempontok |
Leírás |
A tudományos műhelyben résztvevők (név, beosztás, tud. fokozat) |
Dr. Ormos László főiskolai tanár, Ph.D. |
A kutatási téma rövid bemutatása
|
A kutatás célja, hogy kidolgozza a valós idejű ipari Ethernet hálózatok kritikus időmeghatározási módszereit, biztonságos adatátviteli lehetőségeit és korlátait. A kutatás során a Profinet IO rendszer elemei közötti kapcsolat során felmerülő összefüggések kerülnek elemzésre, mint például ciklusidőt vagy válaszidőket befolyásoló tényezők meghatározása és ezek igazolása különböző mérési eljárásokkal. Az eddig vizsgált területek:
|
Eredmények: |
9 konferencia előadás |
Hazai és nemzetközi kapcsolatok, együttműködések
|
Miskolci Egyetem |
2. Tudományos műhely megnevezése: Soft computing és katasztrófaelméleti módszerek alkalmazása
A tudományos műhelyben résztvevők |
Dr. Ormos László főiskolai tanár, Ph.D. |
A kutatási téma rövid bemutatása
|
A kutatás célja, hogy a nagyon lassú és a nagyon gyors folyamatok biztonságos és megbízható irányítására találjunk megfelelő módszereket. Azok a szélsőséges sebességű folyamatok, amelyek a katasztrófaelmélettel leírhatók, jól irányíthatók a soft computing módszer felhasználásával. Az ipari, energetikai és mezőgazdasági technológiák esetében a vizsgálatok szerint jól alkalmazható ez a mesterséges intelligencia módszer. Az eddig vizsgált folyamatok:
|
Eredmények: |
1 db doktori értekezés |
Hazai és nemzetközi kapcsolatok, együttműködések:
|
|
3. Tudományos műhely megnevezése: A hivatásos repülőgépvezető képzés feltételeit vizsgáló munkacsoport
Szempontok |
Leírás |
A tudományos műhelyben résztvevők |
Dr. Sikolya László főiskolai tanár C.Sc. |
A kutatási téma rövid bemutatása
|
A kutatócsoport a hivatásos repülőgépvezető képzés EU előírásoknak való megfelelését és az ezzel kapcsolatos teendőket vizsgálta. A JAR FCL-1 (EU előírás) alapján jelent meg a 32/2009. KHEM rendelet a hajózó személyzet képzéséről. Ebben részletesen leírják, hogy milyen személyi, tárgyi és dokumentációs feltételeket kell teljesíteni, hogy egy oktatási szervezet pilótaképzést folytathasson. Nyíregyházán 1968 óta folyik hivatásos pilótaképzés, de eddig az NKH Légiközlekedési Igazgatóságán a főiskola még nem szerepelt a repülő képzési szervezetek között. Ezt kívántuk megszüntetni és megkérni a legmagasabb szintet jelentő ATPL elméleti modulképzést. |
Eredmények: |
Az elkészített és a hatósághoz benyújtott mintegy 260 oldalas Képzési Kézikönyv, Üzemeltetési Kézikönyv és Minőségbiztosítási Kézikönyv alapján az NKH LI a Nyíregyházi Főiskola Oktatási Engedélyét 2010. július 30-án kiadta és ez alapján a szakszolgálati engedély EU kompatibilis lesz. |
Hazai és nemzetközi kapcsolatok, együttműködések: |
NKH Légiközlekedési Igazgatóság |